Valpekurs – oppstart uke 18!

Praktisk info

02.05.2024
inne i hallen
Ingri Juvstad

Lillehammer Brukshundklubb inviterer til valpekurs i oppvarmet hall!
Oppstart i uke 18.

Gjennom kurset skal vi snakke om, dele erfaringer om hvordan det er å ha valp i hus og hvordan hver enkelt ønsker å ha det.

Kurset er følgende dager:

• Tordag 2. Mai – kl. 18-20
  • Mandag 6. Mai kl. 18-20
  • Onsdag 8. Mai kl. 18-20
  • Onsdag 15. Mai kl. 18-20
  • Tirsdag 21. Mai kl.18-20
  • Torsdag 23. Mai kl. 18-20

Våre kurs er basert på Best Hver Dag, du vil blant annet lære hvordan du skal trene på viktige momenter som:

• Lage gode vaner.
  • Lek og belønning
  • Innkalling
  • Være i ro
  • Gå pent i bånd
  • Passeringstrening
  • Håndtering
  • Sitt, dekk og bli

Kurset vil foregå inne i den oppvarmede hallen vår på Birkebeiner skistadion. Vi kommer til å dele hallen i to med en skillevegg, så det vil være Unghundkurs på andre halvdelen. En del av teorien vil foregå sammen med unghundkurset.

Velkommen til et hyggelig kurs der vi fokuserer på å skape en god relasjon mellom deg og valpen, og danner et godt grunnlag for et trivelig hundehold.

Informasjon:

• Ta med et lite teppe til hunden, vannskål og vann
  • Ta med gode godbiter det er verdt å jobbe for (f.eks pølser, kjøttkaker, fiskekaker eller liknende)
  • Ta med en eller flere leker, gjerne noen med litt lengde på.
  • Sele/halsbånd og et godt leiebånd (ikke flexibånd)
  • Vi starter opp hver kurskveld uten hund, så fint om valpen kan vente i bilen

Instruktøren på kurset er Ingri Juvstad, som er autorisert NKK Trinn 1 instruktør.

Jeg er oppvokst med hund, men interessen for trening av hund ble større i 2019 når jeg fikk min første egne hund. Har nå fire Miniature American Shepherds som jeg trener i LP og konkurrerer i Rallylydighet, Nosework og utstilling.

Pris:

• 1500kr for medlemmer i Lillehammer Brukshundklubb
  • 2000kr for ikke-medlemmer

Påmelding er økonomisk bindende!

Antall plasser: 6

Parkering:
Husk at Birkebeineren skistadion har parkeringsavgift, denne betales etter man har reist enten ved innkjørselen eller på Apcoa.no

Hvor er vi?:
Dere finner Lillehammer Brukshundklubb ved å kjøre inn på Birkebeineren Skistadion, følge veien forbi en stor grå hall, kjøre under ei ski-bru og deretter rett frem mot en lysegrå plasthall.

Kontakt ved spørsmål:
pawswithjoy@outlook.com