Unghundkurs – oppstart i uke 18!

Praktisk info

02.05.2024
inne i hallen
Guri Th. Myrstuen

Lillehammer Brukshundklubb inviterer til Unghundkurs i oppvarmet hall!
Oppstart i uke 18.

Gjennom kurset skal vi snakke om og dele erfaringer om hvordan det er å ha unghund i hus, og hvordan hver enkelt ønsker å ha det.

Vi baserer våre kurs på Best Hver Dag, og for unghunder vil vi fokusere på dette:

• Kontakt – Belønning – Ros – Lek
  • Fokus – Forstyrrelser
  • Ro på teppet
  • Gå pent i bånd – Passeringer
  • Innkalling

Vi starter kurskveldene uten hund, denne venter i bilen mens vi snakker sammen om kveldens økt.
Teori vil bli samkjørt med valpekurset som går på andre halvdelen av hallen (vi deler hallen med skillevegg).

Kurset er følgende dager:

• Tordag 2. Mai – kl. 18-20
  • Mandag 6. Mai kl. 18-20
  • Onsdag 8. Mai kl. 18-20
  • Onsdag 15. Mai kl. 18-20
  • Tirsdag 21. Mai kl.18-20
  • Torsdag 23. Mai kl. 18-20

Praktisk informasjon:

• Ta med et lite teppe til hunden, vannskål og vann
  • Ta med gode godbiter det er verdt å jobbe for (f.eks pølser, kjøttkaker, fiskekaker eller liknende)
  • Ta med en eller flere leker, gjerne noen med litt lengde på
  • Sele/halsbånd og et godt leiebånd (ikke flexibånd)
  • Vi starter opp hver kurskveld uten hund. Hunden venter da i bilen.

Om instruktøren:

Instruktør for unghundkurset er Guri Th. Myrstuen – Autorisert NKK trinn 1 instruktør.
Har vært aktiv med hund hele livet, og hatt en fot innom mange ulike hundesporter. Har pr i dag 2 svenske lapphunder som i tillegg til å være supre familie- og selskapshunder trenes i agility, rally og lydighet samt spor. De er også premiert på utstillinger.

Vi bruker mye tid utendørs og trives aller best når vi er på tur i skogen, sommer som vinter.  Allsidighet og samspill med hundene på deres premisser er viktig for meg.

E-post: gurimyrstuen@gmail.com

Pris:

• 1500kr for medlem i Lillehammer Brukshundklubb
  • 2000kr for ikke-medlem

Påmelding er økonomisk bindende!

Antall plasser: 6

Parkering:
Husk at Birkebeineren skistadion har parkeringsavgift, denne betales etter man har reist enten ved innkjørselen eller på Apcoa.no

Hvor er vi?:
Kjør inn på Birkebeineren Skistadion, følg veien forbi en stor mørkegrå hall, under ei ski-bru, og kjør så rett frem til den lysegrå plasthallen! Der er vi 🙂

Se mer her